Musikken er et brudstykke af "Sailing By" Indspillet af Perry S Gardner Orchestra
Danmarks Skibsliste fra 1869 til 2002
Forskellige lokale hjemmesider.. Klik på et "Skagenskilt" og se hvad der kommer op.
Velkommen til "Bette Kaj's" hjemmeside.
Jeg har lavet en lille personlig side om søfart. Jeg har fået lidt mere med, siden starten i 1998, og på siden med de skibe jeg har været på, har jeg indtil starten af december 2003 manglet et billede af Mv. Hancock Trader, ex. Laurits Stærke, men så en dag blev jeg ringet op af en af mine gamle venner fra radioen, nemlig Svend Erik Nielsen, som sidst jeg talte med ham, var på Scan Hawk. Han havde skaffet et fra dengang skibet hed Laurits Stærke, så nu skulle de være der alle. Jeg takker Svend Erik mange gange, og håber at jeg kan hjælpe ham ved lejlighed.. Se iøvrigt siden med "Mine Skibe".
Artiklerne ovre til venstre på siden er for det meste "ripped" fra faglige tidsskrifter og websites. Indholdet gengiver nødvendigvis ikke min egen mening og indstilling til tingene, men jeg har vurderet, at de alle giver et godt indblik i hvad der er sket og sker inden for erhvervet, specielt på bemandingsfronten.
De sidste opdateringer, er artikler jeg har "lånt" fra Søfartens Ledere, Danmarks Rederiforening, Metal Søfart's , IMO & USCG's website's. Jeg kunne måske bare "linke" op til dem, men man ved jo ikke hvornår de redigere siderne, og eventuelt fjerner artiklerne, så jeg kopierede teksterne over på mit "site", så bliver de jo der så længe jeg vil ha' det. Det syntes jeg nemlig de specielle artikler fortjener. ( Nu kan jeg så bare håbe på de ikke kommer og snakker om copyright ).
02.04.2003
Som de fleste af jer sikkert ved, forliste
" mit skib" i Middelhavet den 19 februar 2003. Omstændighederne
og historierne omkring forliset vil fremgå af understående link. Alle
7 om bord kom heldigvis fra ulykken i god behold, men da rederiet ikke pt. har ledige skibe i
en passende størrelse, fik jeg desværre d 7 marts 2003 tilsendt et brev med 3 måneders
opsigelse. Karin Cat's forlis
På grund af en del rygter og
halve sandheder, angående forliset i almindelighed og hvad vi ellers lavede med
skibet i særdeleshed, bragt til torvs af både landsdækkende og lokale Tv-stationer
og aviser, bestemte jeg mig for at skrive et brev hvor jeg ville
forsøge at forklare de faktiske omstændigheder og forhold. Om det lykkedes mig
ved jeg ikke, da de forskellige journalister tilsyneladende havde og har lagt
sig fast på, at det meste af det jeg har foretaget mig de sidste mange år, er både
uetisk og moralsk temmelig anløben.
Nedenstående er derfor link til en side med
læserbrevet, som jeg heldigvis fik optaget i bladet Søfart - Maritim Bulletin.
(Nummer 11 fra fredag d 14 marts 2003). Bladet er,efter min mening, det eneste
blad eller medie der har mandskab og forkundskaber til at vurderer, hvad der er
rigtigt og hvad der er forkert, i forbindelse med hvad der skete og er sket.
De er i hvert fald de eneste der til dato har behandlet forliset på en værdig og objektiv måde.
"De Berlauske Tv-afsløringer"
Jeg kan også her oplyse, at Herb Hilgenberg ( South Bound II Coastal ) har skiftet Internet opkobling og han har derfor fået en ny URL. Websiten har samtidig fået et lidt andet udseende, med blandt andet et fint billede af "himself" på startsiden.
Check lige mine Links :
Herb "South Bound
II Coastal " Hilgenberg :
"Have a' good watch" :
Svend Erik's danske side
om søfart er også rigtig go' at få forstand af :
Her er en Site af en dansk sømand
der har slået sig ned i Holland:
Niels's Homepage:
Samme Niels Eyde har også lavet en side han har kaldt :
Sailing Ships of the World :
I kan jo også besøge Lars Birch Jensens side om søfart:
Er du
mere World Wide eller US. "minded" når det angår
skibsfart, så er her :
"The Mother of
All Maritime Links" :
United States Coast
Guard's Website:
"Semper Paratus"
Tilbage til Start